Приклад декорування дерев’яного меблевого фасаду.
Штучна імітація пиляної дошки.
На фотографії справа (взято з інтернету) приклад виробу з досить цікавою обробкою. Це не моя робота. Схожу фотографію мені вислав один із форумчан з проханням розповісти, як самостійно зробити подібний ефект.
Зрозуміло, що на словах розповідати можна довго, але безуспішно. Тому я вирішив зробити наочний приклад на дерев’яному фрагменті. В якості «піддослідного» зразка було взято ясеневий брусок.
Насправді існує декілька технологій досягнення подібного ефекту. Розглянемо один із них.
Готовий струганий дерев’яний брусок пропускаємо вздовж стрічкової пилки. Зуби пилки частково врізаються в бічну поверхню, залишаючи глибокі подряпини і надрізи на деревині. Просування бруска уздовж пили здійснюється хаотичними рухами. Рекомендую зробити цю процедуру кілька разів. Тоді малюнок точно не повторюватиметься.
Одразу, після стрічкової пилки можна тонувати «пошкоджену» поверхню. В даному випадку застосував розбавлений фарбник. Лак, грунт, або масло на цьому етапі ще не використовується.
Після тонування поверхню можна шліфувати. Попередньо це робимо ексцентриковою шліфмашикою із абразивом зернистістю P150 - P220 . Стартова зернистість залежить від стану пошкоджень, або необхідної швидкості виконання робіт. Допускається розділ цієї операції на дві — частину шару при першому проході зняти більш агресивним абразивом, за другим проходом ставимо дрібніший.
Також можна використовувати ручне підшліфовування. Це більш контрольований процес, особливо при шліфовці певних зон. Далі розмиваємо розчинником залишки барвника в заглибленнях. При необхідності додаємо ще барвник. Тепер поверхня готова для подальшого лакування, або просочення натуральним маслом.
В процесі роботи виникло питання — що робити, якщо немає стрічкової пилки? Це професійний інструмент і віх є не в кожній майстерні. Звісно, на цей випадок я запропонував варіант із старим лобзиком і так само зробив декілька фото.
Головна ідея залишається. Необхідно зробити імпровізований пристрій фіксації пилки. Вона має рухатись тільки вгору-вниз і не відхилятись в бік, або назад. Далі все на фото.
Як і в першому випадку, поверхня шліфується і піддається подальшій обробці. Наноситься фінішне покриття. В моїх прикладах фінішним покриттям було тоноване натуральне масло. В якості наповнення до масла використовував той самий фарбник, яким безпосередньо тонував поверхню деревини.
Інтенсивність малюнку підбираємо за необхідністю і дизайном самого виробу. Можливо саме цей ясеневий брусок не має великої художньої цінності, але сама ідея відображена добре.
Дещо схожу технологію використав у декоруванні фасаду для балконних шаф. Про це можливо іншим разом...
Бажаю успіхів у творчості та приємної роботи.
⬆︎ Піднятись в загальний розділ — «Секрети. Технології. Рекомендації від Дмитра Довженко»
Інструкція:
Як залишити на сторінці коментар або задати питання автору без реєстрації та авторизації в соц. мережах.
*Якщо інформація виявилася для Вас корисною — тисніть «Подобається»
comments powered by HyperComments